Tijd en weer in Orlando

donderdag 30 september 2010

Clearwater dag 2(29 september)

Ja, we hebben er nog een dagje hier bij aangeplakt. Toen we vanochtend buiten kwamen was het een stuk aangenamer. Het was niet meer zo vochtig heet.
We zijn na het ontbijt op weg gegaan naar Tarpon Springs. Een klein half uurtje hiervandaan. Nou, het was wel leuk om te zien, met al die sponsen maar het is al zoals we gedacht hadden, als je één souvernirwinkel gezien hebt, dan heb je ze allemaal gezien. Maar ach, het was wel even leuk. We zijn later nog even naar de het strand van Tarpon Springs geweest en toen weer terug gegaan richting hotel. Even wat brood gehaald en toen lekker in de hotelkamer opgegeten met een gezond kop melk erbij.
We hebben het eerst even rustig aan gedaan en toen zijn we naar Clearwater Beach gereden. We zijn naar Pier 61 gegaan en daar was ook een publiek strand. Het was er redelijk druk, tenminste voor wat we hier gezien hebben. In Nederland ligt iedereen altijd potje met pieren op elkaar maar hier niet. Of het komt omdat hier het seizoen al is afgelopen, dat zou kunnen.
Het was in ieder geval heerlijk op het strand. Net toen wij arriveerden zagen we de lucht heel donker worden. Maar we zijn ongeveer twee uur op het strand gebleven en in die tijd is er geen regen van betekenis gevallen. We zijn nog een paar keer de zee ingeweest en hebben heerlijk op het strand gelegen en de mensen bekeken die allemaal langsliepen of aan het zwemmen waren.
Ja, de laatste dagen is het tempo er een beetje uit bij ons maar dit is ook heel lekker en jullie hebben gelijk Ria en Jeanet/Jan, rustig aan is soms ook wel fijn!
Nadat we van het strand kwamen hebben we eerst het zand van ons afgespoeld onder de douche. En toen was de vraag: "Wat eten we vandaag?" Het regende ondertussen behoorlijk en we hebben even afgewacht. Toen in de auto gestapt en maar zien waar hij ons bracht. Onderweg zagen we een "Taco Bell". Die hadden we nog niet gehad, dus daar maar aangelegd. Nou, ik had een pizza besteld, of beter gezegd, een pizza menu maar ik had niet gezegd dat het om een menu ging dus kreeg ik alleen de pizza. Een miezerig dingetje van dat tacodeeg met gehakt, wat kaas en wat papika erop. Het zag er eerlijk gezegd niet uit maar het smaakte toch nog beter dan ik verwacht had. Richard had wat anders besteld, namelijk een soort van wraps, de naam weten we niet meer. Hij vond het wel lekker. Het was er nog ongezelliger dan bij de Mac dus dat doen we niet weer. We zijn wel even naar het Mc Cafe ernaast gelopen en hebben daar nog voor Richard een Sunday caramel besteld en voor mij een Mocca Frappé.  Ik ben helemaal aan de Frappé. Lekker vind ik dat maar daar komen die extra kilo's van, die ik vast ben aangekomen!

We hebben het reisschema nu alweer omgegooid. We wilden eigenlijk richting Kissimmee en dan toch nog een keer een uitstapje vanaf Kissimmee naar Daytona Beach en St. Augustine. Nu zagen we op tv dat het weer daar behoorlijk slecht is vanwege de tropische storm "Nicole" die daar momenteel zorgt voor veel regen.
Dus gaan we morgen op weg naar Crystal River en dan komen we als het goed is langs Homosassa springs Jeanet, en daar gaan we zeker kijken of we dat "State Park" kunnen vinden waar de gewonde lamantijnen zijn. Bedankt voor de info!
Ondertussen heb ik nog steeds geen Fuzzy Navel gehad! Waar bestaat dat uit? Je hebt het me wel eens verteld maar ik weet het niet meer. Met dat warme weer bekomt alcohol me trouwens niet zo goed, heb ik gemerkt. (wanneer wel, hihi)

We houden in ieder geval het weer in de gaten en we zien nog wel of we Daytona en st. Augustine nog aandoen. We willen in ieder geval de laatste paar dagen in of rond Orlando verblijven omdat dat meer rust geeft. Eens even kijken of we Epcot nog erbij kunnen doen. Dit was het verslag van vandaag. Er zijn enkele foto's gemaakt die ik jullie niet wil onthouden, maar verwacht niets spectaculairs hoor!
Groetjes Richard en Lenie



Tarpon Springs, er was nog niet zoveel te doen...


De haven





Dit is het strand in Tarpon Springs...


Best wel heel mooi!


Weinig mensen... een paar auto's op de parkeerplaats.


Het strand in Clearwater Beach, zie de donkere lucht!


Het gaat om de lucht, niet om mij haha



Richard, geef het maar op, je wordt niet bruin jongen!

Dan maar weer het water in...



 Even helemaal niets aan het hoofd, behalve de wind....

3 opmerkingen:

  1. Ziet er weer mooi uit hoor;) Maar wat hebben jullie een grote handdoeken om lekker op te liggen:P..Hoop dat jullie je nog goed vermaken;) Veel plezier nog!! xxx san

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er weer heerlijk relaxed uit, ben benieuwd naar jullie Homosassa springs tocht, dit willen Mandy en ik ook doen eind Oktober...

    Nog heeel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk heerlijk heerlijk.
    en lekker he alleen die wind aan je hoofd hihi.

    have fun

    BeantwoordenVerwijderen