Tijd en weer in Orlando

vrijdag 24 september 2010

Florida City, (23 september)

Oooh, wat kon ik vanmorgen moeilijk het bed uitkomen! Richard had, vlak voor dat we gingen slapen een mug ontdekt, maar we konden hem niet terug vinden. Hij wist niet zeker of ie hem geraakt had. Dus eerst een half uur de kamer geinspecteerd maar nee hoor, niets te zien.
Ik ga dan al niet lekker liggen want dan zit ik steeds te luisteren of ik gezoem hoor en ik kruip onder de deken, wat natuurlijk ook weer hartstikke warm is!
Toen begonnen de bovenburen ook nog eens ruzie te maken, pffff, jaaaah das niet leuk!
Richard had niets in de gaten, die was al lang een bos aan het omzagen.

Maar goed, na een onrustige nacht al vroeg opgestaan om te ontbijten. Bij het opendoen van de gordijnen zagen we dat het geregend had.Na het ontbijt uitgecheckt en om 9.00 uur zijn we op weg gegaan naar Florida City, ongeveer 3 uur rijden vanaf Key West. Het begon al snel te regenen en regelmatig zaten we in een bui.

Onderweg hebben we nog even een kop koffie gedronken bij Burger King en Richard zag dat er "Dutch Applepie"was, dus hij kreeg spontaan heimwee naar zo'n lekker stuk taart, dus dat heeft ie dan ook besteld. Ik ben blij dat ik het niet genomen heb, want het was niet zo lekker en het zag er ook erg smakeloos uit. Richard probeerde mij nog een hapje in de maag te splitsen maar ik was heel sterk en heb "nee" gezegd haha.

We hebben nog even Big Pine Key aangedaan, omdat je daar die hertjes(deers) kunt zien lopen. We hebben er waarachtig eentje kunnen zien en daar ook een foto van gemaakt, al is het niet zo'n duidelijke foto.

We kwamen om 13.00 uur aan bij het hotel van onze keuze: "Ramada Inn". Er waren kamers vrij en ondanks het feit dat we te vroeg waren mochten we al inchecken. Ondertussen regende het echt pijpestelen buiten! En dat heeft het de hele tijd gedaan. Er is volgens mij iets niet goed met de afwateringssystemen hier in Florida want ik moet zeggen dat het wel erg snel blank staat hier en dat het water ook heel langzaam weg trekt.

Na nog even met Sandra gesproken te hebben via msn(who needs skype?) zijn we weer op pad gegaan om er toch maar even uit te zijn. Het kletterde nog steeds uit de lucht. We zijn nog even wat shops afgeweest en bij de Publix  stond er een kraam binnen met gebakken kip,op verschillende manieren bereid, en er waren grote gebakken aardappelen, rijst, gebakken uienringen en nog meer bijgerechten . Het was in de aanbieding. Je kreeg twee stukken kip naar keuze en je mocht er twee bijgerechten bij kiezen. Dit alles voor $ 3,-! We hebben de gok gewaagd en het was hartstikke lekker! Alleen... weer veel te veel!
Maar het was stukken beter te verhapstukken dan de magnetronmaaltijden!

We hebben besloten om  vanavond maar hier in de hotelkamer te blijven. Het regent nog steeds en de winkels hebben we wel gezien. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of er veel te doen is in Florida City.

Morgen toch weer een uur of drie rijden naar Naples. En... als het weer het toelaat willen we nog een Gatorfarm gaan bezoeken. We zijn tenslotte bij de Everglades.

See you later.........




Een beetje onduidelijk te zien maar hier is een van de vele lieftallige "deers" die hier rondlopen.



Ja mensen, hij is overal berucht en bekend als de bonte hond. Er is zelfs een straat naar hem genoemd!



de zeven mijls brug met de oude nog ernaast..





op ons balkon van het hotel in Florida City



Dit is de kamer en ik zit weer, hoe kan het ook anders, achter de laptop..



Het eten waarover ik vertelde, nou is dat veel of niet?!

5 opmerkingen:

  1. Het is een leuke foto, zo van het hertje, en wat dichtbij de beschaving zeg maar. Heel anders als wat we hier kennen...

    Nog veel fun hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat minders dat er regen was...Waarschijnlijk was het mooie weer gisteren ff bij ons:P

    Hoop dat vandaag beter weer is!

    Dikke kus en knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Buitje voor de stof moet je maar denken hoor en een troost......hier regent het ook weer.
    wat een grote bedden hebben jullie daar pffff
    en weer mooie foto's meid.

    dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lenie en Richard.

    Inderdaad, grote portie,s. Lenie, kon je daar geen recept van jou voor appeltaart achter laten? , die Dutch pie doet ons Dutchies geen eer aan haha. Vermaak je bij de krokodillen, maar kijk uit!!!
    Heel veel plezier verder.

    Lieve groetjes Gerrie en Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Lenie en Richard. dit is een testje.

    BeantwoordenVerwijderen