Tijd en weer in Orlando

zondag 26 september 2010

Fort Myers (25 en 26 september)

Haaaai,

Een hernieuwde poging om een verslag te maken. Ik denk dat het deze keer wel gaat lukken, aangezien de verbinding nu beter blijkt te zijn.
Nou, daar gaat ie dan.

Gisteren uit Naples vertrokken na een heel goed ontbijt! Het Best Western komt toch de meeste keren over als een goed hotel/motel. De ene keer wat meer luxe dan de andere keer maar het is gewoon goed.
Gisteren hadden we dus een complimentary breakfast, wat betekent dat het uitgebreider is dan een continential breakfast.
Het was maar 40 mijl naar Fort Myers dus zijn we nog even onderweg bij een Fleamarket wezen kijken.
Je moet je voorstellen dat het net zoiets is als in Weerselo, of bv Beverwijk, maar niet zo uitgebreid als Beverwijk. Was erg leuk om een keertje te zien maar ach.. na een aantal kraampjes leek alles hetzelfde.

Na een uurtje weer doorgegaan naar Fort Myers naar op aanraden van Jeanet en Jan het "Outrigger Beach Resort". Een  heel  leuk hotel pal aan het strand. De kamer was minder luxe dan bij het Best Western en we hadden geen magnetron haha. Hier kwamen we achter nadat we een lekker blik soep hadden gekocht bij de Publix en terug in de hotelkamer zagen: "verrek, er is geen magnetron! Maar ach, die soep kan dan een andere keer wel. Maar verder voldoet de hotelkamer het goed. We hebben goede bedden en een lekkere douche. En wat helemaal ideaal is dat we zo lekker dicht bij het strand zitten. Daar hebben we gisteren dan ook meteen gebruik van gemaakt, maar niet te lang want we hebben een teer huidje en we moesten oppassen voor "Sunburn". Daar wordt hier ook echt voor gewaarschuwd!
Ik ben eerst gewoon met blote voeten de zee ingelopen. Maar naderhand las ik dat er een bepaald soort vis is, "stingray", die een stekel hebben waarmee ze gif in je kunnen spuiten o.i.d.  Dit moet nogal een pijnlijke gebeurtenis zijn en soms is er medische hulp nodig. Daar zat ik dus niet op te wachten en vandaag, toen we weer de zee in gingen , heb ik waterschoenen aangedaan. Richard heeft het erop gewaagd het niet te doen.

Maar goed, gisteren hebben we verder niet zo heel veel gedaan. Nog even wat drinken gekocht en nog wat lekkers voor bij de koffie. En nog even gekeken met de auto wat er te doen is in Fort Myers.

Vandaag hebben we uitgeslapen. Tot acht uur want Richard wilde de formule 1 kijken. Ik heb nog even doorgedommeld. Tegen 10 uur zijn we gaan ontbijten want dat kon tot 11 uur. Na het ontbijt dus nog een uurtje naar het strand geweest. Na het douchen zijn we richting Naples gereden naar de "Miromar outlet".
Ook allemaal weer van die winkels waar alles veel goedkoper is. We gingen specifiek voor Sandra en Chantal kijken naar Nike schoenen voor San, en een sweater voor Chantal. Helaas, weer niet de juiste schoenen en de juiste maat. Maar we blijven het proberen dames!

Nog lekker even bij "Starbucks"een frappuchino gekocht met een lekker stuk cake erbij. Mjammie.
Het was ontzettend benauwd. In de winkels is airco maar erbuiten was het echt niet uit te houden. Het was intussen gaan regenen en gaan onweren. Ik kreeg weer hoofdpijn van de warmte en heb dan ook maar een paar asperines ingenomen. We zijn de auto weer ingedoken en nadat we weer bij de Publix het een en ander hebben opgehaald, (want drinken moet je hier wel!) zijn we terug gereden naar het hotel. Daar zitten we nu dus. Nadat ik dit laar heb, gaan we zo nog even naar het leuke gedeelte van Fort Myers. Daar zijn allerlei kleine winkeltjes en een pier. En we willen daar even een restaurant opzoeken om te gaan eten.
De foto's plaats ik pas als we daar zijn geweest, dan kan ik alles in een keer doen maar  daar merken jullie waarschijnlijk toch niets van want het is al weer 23.45 uur bij jullie dus de meesten zullen nu al wel in bed liggen en jullie lezen toch pas morgenochtend op zijn vroegst dit verhaal.
Dus... ik zou zeggen, tot gauw....

Ons hotel vanaf het strand gezien.

Wij op het strand.

Onze(ahum) witte benen op het strand.

Niet met de handjes maar met de beentjes in de lucht.

Samen in bad, ja gezellig is dat!

Bovenaan, tweede deur links is ons stekkie.

Het Outtrigger Beach Resort, mooi toch?

Verderop op Fort Myers Beach, heel gezellig en hele goede burgers!

1. Lekkker verslag, en wat lekker zo je kamer uit en op het strand zeg. Dat is pas genieten...

2. Hoihoi..

Ziet er weer mooi uit;) Maar wat uitslapen zeg tot 8 uur echt laat:P...En Ries durfde je wel met je voeten de lucht in straks werd je in je kont geprikt:P..Mooi dat jullie het nog naar je zin hebben veel plezier nog en have fun!! xxxxxxxxx San

3. weer genoten van je verslagje hoor en het blijft er allemaal mooi uitzien.

knuffie weer

4. Heerlijk zo'n hotel aan het strand.
    Het plezier spat van de foto's af.
    Geniet lekker verder,
    groetjes
    Anita

5. Hallo vakantiegangers,

Alweer een leuk verhaal, met prachtige foto's. Hebben jullie lekker hamburgers gegeten op Times Square? Of ging het om goeduitziende bewoners/vakantiegangers (per slot van rekening ook burgers) waaraan jullie je hebben lopen vergapen? De stingray-warning is bijna standaard, er kan in het water altijd een rog onder het zand zitten en als je er per ongeluk boven op gaat staan, dan steken ze. Als dat op een ongelukkige plek is, zoals bij die australische crocodile-hunter, loopt het niet goed af. Dus om claims e.d. te voorkomen staat het bord er eigenlijk altijd, want een gewaarschuwd mens telt voor 2. Jan gaat uit principe niet in water waarin je niet kunt zien wat er allemaal in zwemt, die houdt het bij het zwembad. Wel jammer dat jullie in de outlets tot nu toe nog niet hebben kunnen slagen. Er zijn in de verschillende malls ook veel gewone winkels die merken verkopen. Nelis en Josien zijn beiden ook nogal gek op Nike, Adidas, Converse en zo, en in de schoenenwinkels van Footlocker en Finishline hebben ze vaak ook de "overjarige" collectie in de aanbieding, soms zelfs goedkoper dan in de factory/designer outlet. Is dus een mooi excuus om het gezegde "shop till you drop" uit te proberen.

Veel plezier nog en hartelijke groeten van Jan & Jeanet

6. hoi luitjes
    ik lees elke dag met veel plezier het verslag van de dag.
    dat die Ricardo nu op zijn vakantie formule 1 moet kijken is ook wat ... jammer voor hem dat de verkeerde kleur gewonnen heeft .. die zilveren gebakjes kwamen er niet aan te pas
    heel veel plezier daar geniet er nog even van het einde komt weer in zicht.

Groetjes Ben

7. Hoi Leunie en Ries,
    Wat een leuke verhalen,we zijn gewoon een héél klein beetje jaloers!
    Alle gekheid op een stokje..volgens mij is het helemaal geweldig daar, of niet soms? Lenie, jij kijkt daar wel een beetje bedreten met die (kleine) alligator in je handen! En dan die dolfijnen!!!Geniet nog maar lekker. Wij genieten van jullie verslagen. Welterusten voor straks een keer.