Tijd en weer in Orlando

maandag 20 september 2010

Fort Lauderdale en Miami (19 september)

Ik denk dat het dit keer niet zo'n heel groot verhaal wordt want het is al laat en ik heb de hele dag al last van hoofdpijn dus excuses hiervoor.
het hotel waar we verblijven is echt heel slecht hoor. We hebben afgelopen nacht geen oog dicht gedaan omdat het zo verschrikkelijk warm was! De airco doet het niet zo goed en je kunt hem ook niet aan laten staan 's nachts want het maakt een hels kabaal. Het ding stamt uit het jaar nul of zo.
Vanmorgen hebben we het wel aangegeven bij de receptie en men zou er naar kijken maar het is volgens mij alleen bij kijken gebleven. Maar ach, hebben we dat ook weer meegemaakt.

Gisteravond hebben we nog een hapje gegeten een eindje verderop aan de boulevard. Heel gezellig allemaal. Het was aan de strip, zoals het hier bekend staat. Heel veel muziek bij elk restaurant. We hebben een restaurant uitgekozen en daar wat lekkers besteld. De dame die ons naar onze tafel bracht vroeg of we misschien een margarita wilden, het was namelijk 2 voor de prijs van 1.
Ach, natuurlijk, waarom niet. We keken onze ogen uit toen ze er aan kwam met twee joekels van bowlschalen. Tenminste, dat leek het wel, hihi.
We hadden nog nooit eerder een margarita gehad en... we vonden het eerlijk gezegd niet zo heel bijzonder.
Maar wat maakt dat uit, de sfeer was prima en het eten ook.
Maar toen we de rekening gepresenteerd kregen schrokken we toch wel een beetje... twee margarita's kostten namelijk : $34,-!! Maar we kregen er dus eentje voor niks haha. Ik had  verwacht dat een margarita hooguit tegen de $10,- zou kosten. Maar dat weten we dan weer voor een volgende keer.
Het is eerlijk gezegd aan ons niet besteed want we hebben de glazen maar voor de helft leeggedronken.

Vanmorgen zijn we om zeven uur opgestaan. Richard had de wekker gezet om de zonsopgang te filmen. Helaas was ie net een beetje te laat. Aangezien we met de trein naar Miami wilden, moesten we vroeg op pad want er ging maar om de twee uur een trein en het station was ongeveer 9 mijl vanaf het hotel. Ook moesten we nog ontbijten want dat kon niet in het hotel.
Het ontbijten is er bij in geschoten. Nou ja, dan maar in Miami brunchen of iets dergelijks.
Bij het station aangekomen was het nogal een gedoe waar we precies moesten instappen. Maar uiteindelijk toch allemaal goed gekomen. Eerst moesten we een half uur met de trein, en toen nog met de metro naar Downtown Miami.
Het is best wel moeilijk als je niet precies weet waar alle leuke bezienswaardigheden en leuke winkeltjes zijn maar een soort van zwerver heeft ons heel vriendelijk verteld waar we moesten zijn en dat was aan Bayside. Hij wilde wel graag voor zijn hulp $1,25 ontvangen omdat hij graag wat kouds wilde drinken. Dat hebben we hem toen maar gegeven.
En inderdaad, een minuut of tien later kwamen we aan op Bayside en daar was het een drukte van jewelste. Heel gezellig en druk. Allerlei kraampjes met souvernirs, eten en drinken, muziek, er waren mensen aan het dansen op van die lekkere salsa muziek.
Ook kon je daar een boottocht maken langs de huizen van de rich and the famous! Deze tocht duurde anderhalf uur. Dat leek ons best wel leuk dus zijn we de boot opgegaan.
Het was erg geslaagd en we hebben een leuke dag gehad, ondanks mijn hoofdpijn maar ach, daar zijn asperines goed voor.
Later weer terug naar Fort Lauderdale gegaan en onderweg van het station naar ons hotel nog even langs de Publix(supermarkt) gegaan om weer een tray met water in te slaan en nog wat lekkere versnaperingen.
Terug in het hotel nog even naar een tentje verderop gelopen om een koffie te scoren met een lekkere koek.
We zijn op tijd teruggegaan omdat we nog een hotel moesten uitzoeken voor morgen op Key Largo want we willen nu wat beter beslagen ten ijs komen. We hebben een aantal hotels genoteerd en daar maar eens even kijken hoe het eruit ziet.
Al met al is het nog weer een heel verhaal geworden. Maar ik ga nu de foto's erop zetten en dan heel gauw naar bed!
Tot de volgende keer...

De trein waarmee we naar Miami zijn gegaan

Deze fleurige taxi's rijden daar rond

Een van de vele grote gebouwen..

Tja, wat zal ik ervan zeggen.....

Het leuke optrekje van Julio Iglesias, jaaaah, de papa van Enrique

Eigenlijk wilden we hier wel een rondvaartje mee doen..

1. Ha vakantiegangers,
    Zo te zien op de foto hierboven genieten jullie ervan. En zo hoort het ook!! Maar eh, een hotel zoeken terwijl Julio misschien wel een kamertje kan afstaan voor een paar nachten?
    Ik kan nu wel zeggen Tot morgen hahaha
    Lees elke ochtend even je verslag. Superleuk!
    XX Renate

2. Leuk leuk weer! Had liever het optrekje van Enrique gezien hoor:P hahaha..Ach, in Maart kunnen we hem zelf hier bewonderen voor een concert is gister bekend geworden, dus dat is beter dan zijn woning zien hahaha;)

Veel plezier nog! En wil wel keer skypen hoor:O

Dikke kus en knuffel

3. inderdaad toch een lang verhaal geworden hihi.
    zie op de foto''s dat jullie heerlijk genieten.

veel plezier verder dan

knuf

4. Hoi Lenie en Richard,

Echt hartstikke leuk, die verhalen elke dag. We kijken nu al weer uit naar je verhaal vanuit Key Largo. We zien aan de foto's dat jullie echt genieten van alles wat jullie zien en meemaken. Margarita's zijn aan mij (Jeanet) ook niet zo besteed, ik heb liever een Fuzzy Navel.
    Veel plezier verder!!

Groeten,
    Jan & Jeanet

5. Ik ben veeels te laat met jullie blog begonnen ..
    Maar wat hebben jullie al leuke dingen gedaan zeg.. en wat heb je toch nog een verhaal gemaakt ondanks de hoofdpijn.

Nou hopelijk ben je eraf en kan het genieten weer volop verder!!