Tijd en weer in Orlando

donderdag 16 september 2010

Titusville (15 september)

Vanochtend, na een heerlijke nachtrust vertrokken vanuit Orlando richting Titusville.
Maar eerst bij Best Buy een Tom-Tom gekocht wat echt wel nodig is voor ons aangezien wij totaal geen richtinggevoel hebben en zo verdwalen wat gisteren wel te merken was hihi.
Met de Tom-Tom ging het in ieder geval een heel stuk beter en ons hotel in Titusville was zo te vinden.
We hebben wederom een Best Western hotel, dit keer de Space Shuttle Inn. Ook nu weer een lekkere ruime hotelkamer, met een tafeltje om lekker met de laptop aan te zitten en ook weer twee twee persoons bedden wat hier in Amerika gebruikelijk is. Maar we kruipen wel lekker naast elkaar hoor! ;-).
Ook kwamen we langs een Walmart en hier hebben we een lading water gehaald en een koelbox van piepschuim. Deze hebben we in de walmart gevuld met ijs zodat we lekker koel water hadden. Ook hebben we nog mini donuts gehaald en daar heeft Richard er natuurlijk al heel wat van opgesmikkeld. Ikzelf maar eentje hoor!

Het is allemaal best wel onwerkelijk, om hier zo ver van huis te zitten. Ruim 7000 km van Nederland vandaan, hemelsbreed gezien dan. We beseffen nog steeds niet goed dat we echt in Amerika zitten!

Maar goed, even verder met onze belevenissen. Richard kon het natuurlijk niet laten om alvast een kijkje te gaan nemen bij het Kennedy Space Center. Onder het mom van: "even kijken hoe ver het rijden is", zijn we vanmiddag op weg gegaan. Het was inderdaad niet zo ver vanaf Titusville en nadat Richard zich vergaapt had aan een "nep"spaceshuttle zijn we terug gereden en zijn toen even naar het "astronauts hal of fame"geweest. Daar hebben we alleen de giftshop bezocht aangezien we morgen naar het KSC gaan en dit dan volgens ons bij de prijs inzit. Het kan ook zijn dat we een andere toer doen zodat het er niet bij in zit maar dat zien we morgen wel. Er waren natuurlijk van allerlei leuke dingen te koop maar dan mag je wel een geldboompje mee hebben genomen. Buiten hebben we ook nog wat foto's gemaakt van natuurlijk de spaceshuttle. Richard heeft nog een leuk t-shirt gekocht en toen zijn we op weg gegaan naar een eetgelegenheid. Het is Denny's geworden maar het viel mij een beetje tegen. Ik had chopped steak gewild maar dat hadden ze niet meer dus is het kipschnitsel geworden met frietjes en een koolsalade en Richard hetzelfde maar dan met gefrituurde uienringen. Het was wel te eten hoor, maar de schnitsels waren naar mijn smaak erg zout. De cola die ik besteld had smaakte erg naar chloorwater. Dit kwam door de grote lading ijs die erin zat. Ik heb dan ook meer dan de helft laten staan. Nee, Denny's wordt hem niet meer de volgende keer. Maar we zijn wel heel erg vol geworden dus het vulde in elk geval, haha.
Nu zitten we dus lekker weer in onze hotelkamer en is Richard een film aan het kijken en ben ik dus bezig met het blog.
Nu nog even wat foto's plaatsen en dan is het wel weer genoeg voor vandaag. Wellicht morgen weer een verslag. Tot dan....


                                          De lange rij in Atlanta voor we verder konden naar de douane...





                                  Deze foto is al eerder gemaakt toen we van Amsterdam naar Atlanta vlogen.
                                  Hier zijn we nog fris en fruitig.




                                         Het vliegtuig eten: chicken of pasta. Wij kozen de chicken.



                                    Bij de Walmart, op de afdeling "lampen".


                
                                Waar is Richard? Zoekplaatje....                 

7 opmerkingen:

  1. Superleuk, Lenie!!! Blijf volhouden om elke dag te schrijven en foto's te plaatsen met je BLOG. Dan kunnen we aan deze kant ook een beetje meegenieten van jullie vakantie. Je schrijft heel leuk! Het is net of we erbij zijn hahaha Veel plezier!! See you later ....
    XX Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk wat leuk!! En ben wel jaloers om jullie met een t-shirtje en 3/4 broek aan te zien lekker weer daar ofniet?(H) Hier is het niet zo lekker weer en gister toen we aan het chatten waren regende het heel erg...Leuke foto's:D..Maarre..waar blijven die met jullie survivalpakket??:P...we wachten..:P...Jullie zullen nu wel lekker in dromenland..hebben jullie de bedden niet aan elkaar geschoven??:P Heb je lekker KINGsize!! Ik kijk uit naar het volgende berichtjee have fun!! En mam...je schrijft idd erg leuk;)..

    Houvnjullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Lenie en Richard,

    Wat leuk om dit op de voet te volgen, zo zou ik het ook brengen lekker vertellen alsof je hier bij ons zit. Zie je zo zitten met je lappie aan het tafeltje. Geniet lekker met z,n beiden.

    Lieve groetjes en xxxxxxjes Gerrie en Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt, sluit mij bij iedereen aan hoor............je schrijft ech leuk, en heb ook het idee dat wij erbij zijn haha.
    Heerlijk weertje hebben jullie daar, hier is het volgens mij al herfst brrrrrr.
    als ik smorgens opsta denk ik als eerste wat jullie nu weer beleeft hebben en zet snel mijn laptop aan hihi

    geniet ervan, en ja begrijp het als je zegt dat jullie het nog niet echt kunnen bevatten dat jullie daar zijn (hadden wij ook in Canada), dus zoveel mogelijk foto's maken dan kan je alles nog eens terug zien.

    fijne dag
    knuf van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey mams,

    Idd heel leuk allemaal hihi;) Natuurlijk kon Richard het niet laten toch alvast ff te kijken he:P En natuurlijk kunnen jullie niet normaal op de foto's kijken he hahaha

    Ik spreek jullie weer! en ik mail je als ik meer weet van het klikgesprek, maar ga ervan uit dat het niets wordt.

    Dikke kus en knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wacht alweer op meer nieuws:P..KIjk paar keer per dag om te kijken of er weer wat nieuws is:P...En mss is dit blog er niet voor maar heb echt goed nieuws van school!! Ik kan voor de vakken zoals nl,eng etc allemaal al studiepunten krijgen en vrijstelling omdat ik niv 2 al heb gedaan:D Ik hoef dan alleen de dierdingen ng te doen;)Dat betekent dat ik echt binnen een jaar klaar kan zijn:D En dan ga ik management doen:D School helpt je dan je bedrijf opzetten;)..maar genoeg over mij:P...Ik kijk uit naar nieuwtjes en foto's..Veel plezier..

    Kus en knuff..

    BeantwoordenVerwijderen